Програма для дітей 5-6 років

Дорогі татусі та мамулі, не чекайте літа перед школою – часу підготуватися не вистачить. Тут хоч би встигнути підготувати дитину за рік до школи. Це ж не просто здобуття знань, це і її сприйняття дорослих, стосунки з товаришами, психологічна готовність до здобуття науки в чужих стінах від чужих людей. Будь ласка, не відкладайте!
У Вас є можливість своєчасно, без надлишку інформації, допомогти Вашій дитині розвинути її інтелект. У цьому віці дуже важливо перевірити сформованість психічних процесів, наздогнати прогалини навчання, підтримувати пізнавальну активність.

Програма підібрана та враховує особливості дітей 5-6 років. Завдяки створеній програмі, ми допоможемо Вам дізнатися та визначити рівень розвитку Вашої дитини, а саме: її знання з точних наук, потенційні можливості, в яких галузях знань Ваша дитина процвітає, а в яких потребує додаткової уваги та часу.

Викладаємо, приблизний список, що має вміти дитина до 5 років:

Увага. Виконувати завдання не відволікаючись близько 20 хвилин. Знаходити 5-6 відмінностей між предметами та між двома малюнками. Утримувати у зорі 8-10 предметів. Копіювати точно візерунок або рухи. Легко грати в ігри на уважність та швидкість реакції.

Математика. Цифри 0, 1,2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9; знаки “+”, “-“, “=”. Як складати та вирішувати завдання в одну дію на додавання та віднімання. Як користуватись арифметичними знаками дій. Як розділити коло, квадрат на дві та чотири рівні частини. Склад чисел першого десятка. Прямий та зворотний порядок числового ряду. Як отримати число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього та віднімаючи одиницю з наступного за ним у ряді. Назва цього місяця, послідовність днів тижня.

Дрібна моторика. Регулювати силу натиску на олівець та пензель та змінювати напрямок руху руки залежно від форми зображеного предмета. Розташовувати зображення на всьому аркуші або в наданих межах: на одній лінії, на широкій смузі. Штрихувати малюнки, не виходячи за їхні контури. Акуратно розфарбовувати складні малюнки. Орієнтуватися у зошитах: у клітину чи лінійку.

Пам’ять. Запам’ятовувати 8-10 картинок. Запам’ятовувати лічилочки та скоромовки. Запам’ятовувати фрази, розповідати по пам’яті оповідання, казки, вірші, зміст картинок. Повторювати в точності текст, що складається з 3-4 речень. Закінчити пропозицію: «Якщо стіл вище стільця, то стілець…», «Якщо два більше одного, то один…». Знаходити зайве слово серед групи слів. Визначати послідовність подій.

Мислення. Знаходити та пояснювати невідповідності на малюнках, відмінності між предметами та явищами. Знаходити серед запропонованих предметів зайвий, пояснювати свій вибір. Скласти з конструктора на зразок будь-яку фігуру. Скласти з паперу, за зразком, простий предмет (кораблик, човник і т. д.). Вирізати ножицями складну фігуру за контуром, намальованим на аркуші паперу. Виконувати аплікації на папері, як самостійно, так і за зразком. Складати пазли без сторонньої допомоги.

Розвиток мовлення. Будувати складні речення різних видів. Наприклад, складати пропозиції із запропонованих слів: малюнок, дівчинка, малювати, фарбами; хлопці, гірка, санки, кататися і т. д. Швидко утворювати нові словосполучення. Наприклад: шапка з хутра – хутряна шапка і т.д. Пояснювати зміст прислів’їв. Складати оповідання по одній картинці, серії картинок. Виразно виконувати вірші, з різної інтонації передавати рядки, що містять радість, захоплення, смуток і т. д. Складати речення з 3-4 слів. Складати схему речення. Ділити прості речення на слова. Розділяти слова на склади (частини). Розрізняти голосні та приголосні літери. Визначати, на який склад падає наголос. Визначати на слух м’якість та твердість звуку в словах, кількість звуків та літер у слові. Визначати за інтонацією, яка пропозиція: оповідальна, оклична, запитальна.

Навколишній світ. Називати своє ім’я та прізвище. А також, ім’я та прізвище своїх батьків. Знати назву свого міста (села). Знати назву столиці Батьківщини, назву нашої планети, основних професій людей. Пояснювати, чим характерні ці професії, яку користь вони приносять людям. Називати пори року, місяці, частини доби , дні тижня у їхній послідовності.