Інформація для батьків.

 Прошу звернути увагу батькам, у яких дітям виповнилось 3 роки. УСІМ, кому вже ТРИ – працюємо у вказаному нижче напрямку роботи, не покладаючи рук. До 4 років залишилось зовсім мало. Допоможіть своїй дитині “підтягнутися”.
 Вашій дитині виповнилося 4 роки, а значить з’явилася чудова можливість своєчасно допомогти дитині розвинути її інтелект. Прийшов час проконтролювати, чи відповідає нормі ступінь сформованості її психічних процесів, перевірити потенційні можливості в різних галузях знань, виявити, в яких з них дитина досягає успіху, а які потребують додаткової уваги.
На жаль, більшість дорослих недооцінюють можливостей саме цього віку, потреби дітей у новій інформації, вважають, що попереду багато часу і рано займатися з дитиною. Активну підготовку до навчання починають тільки за рік до вступу до школи. У результаті відбувається зупинка в розвитку, а в дитини згасає пізнавальна активність, що надалі негативно позначується в ставленні до навчання.

За допомогою цих тестів ви легко визначите рівень розвитку вашої дитини, а головне, зможете підвести підсумок виконаної роботи з розвитку і підготувати її до наступного, більш поглибленого етапу занять.

В 4 роки дитина повинна вміти:

Увага

Повторити за дорослим рух в певній послідовності: плеснути в долоні, підняти руки вгору, руки – в сторони, опустити руки.
Плеснути в долоні тільки тоді, коли він почує певне слово, наприклад сніг. (Вимовте слова: будинок, гроза, сніг, книга, чашка, телефон, сніг, троянда, сніжинка, бурулька, людина, сніг, вікно, ваза, ромашка, стілець).
Складати по запропонованому зразку прості споруди з конструктора.
Знаходити ознаки подібності та відмінності між двома іграшками.
Самостійно називати подібності та відмінності в картинках.
Знаходити однакові предмети без сторонньої допомоги.
Складати розрізану на 2-3 або 4 частини картинку або листівку.
Виконувати завдання, не відволікаючись протягом 5-7 хвилин.
Утримувати в полі зору 4-5 предметів.

Мислення

Збирати піраміду без дорослого в правильному порядку; складати мисочки, вкладаючи їх один в одного.
Підбирати самостійно вкладиші в потрібні отвори.
Називати узагальнюючим словом кожну групу предметів: 1) собака, кішка, корова, кінь, коза; 2) білка, заєць, ведмідь, вовк, лисиця; 3) троянда, ромашка, дзвоник, волошка; 4) стіл, стілець, ліжко, шафа, крісло.
Знаходити зайвий предмет у кожній групі і правильно пояснювати свій вибір.
Знаходити пару кожному предмету.
Відповідати на запитання: «Скільки лап у собаки? А скільки у курки? Для чого потрібні стрілки для годин? Для чого потрібна ручка біля дверей? Для чого потрібні вікна в будинках? Що потрібно зробити, щоб чай став солодким? »
Підбирати протилежні слова: вдень світло, а вночі … (темно); взимку холодно, а влітку … (тепло); вата легка, а камінь … (важкий); цегла тверда, а подушка … (м’яка); дерево високе, а пеньок … (низький); річка широка, а струмочок … (вузький); слон великий, а мишка … (маленька).
Вирішувати прості логічні задачі.
Знаходити на картинці, де зображені нісенітниці, 3-4 невідповідності. Пояснити, що не так, чому не так і як насправді повинно бути.

Пам’ять

Повторити за дорослими на слух кілька складів по порядку: ма-та-са; ки-ле-ти-ді; па-са-ні-ки.
Точно виконати завдання, що складається з трьох-чотирьох команд: піти на кухню, сісти на стілець, взяти чашку, принести її в кімнату.
Визначити з однієї спроби, який предмет зник. Для цього можна поставити перед малюком п’ять предметів, називаючи кожен, потім попросити його відвернутися, а в цей момент заховати один з них; малюк повинен буде визначити, який предмет зник.
Повторити за дорослим на слух чотири-п’ять слів: стіл, будинок, кіт, пень, ваза.
Повторити на слух цифри в певному порядку: троє – сім – п’ять; один – чотири – два – шість.
Запам’ятовувати і називати без допомоги дорослого 4-5 предметів.
Розповідати напам’ять кілька віршів, загадок.
Переказувати зміст почутої казки.
Запам’ятовувати вміст сюжетного малюнку.
Відтворювати в пам’яті що недавно сталося, а також яскраві події свого життя.

Дрібна моторика

Запускати дрібну дзигу.
Показувати окремо один палець (вказівний), потім два (вказівний і середній).
Кистями рук робити «ліхтарики».
Нанизувати великі гудзики, намистинки на нитку.
Зав’язувати вузли на товстій мотузці або на шнурі.
Застібати гудзики, гачки, блискавки.
Показувати в повітрі колечка, з’єднуючи кожен палець з великим.
Проводити лінії точно по крапках, не відриваючи олівець від паперу.
Заштриховувати фігури рівними прямими лініями, не виходячи за контури малюнків.
Акуратно розфарбовувати картинки, не виходячи за контури.
Проводити прямі лінії по середині доріжки, не виходячи за її краї.
Проводити вертикальні, горизонтальні і похилі лінії потрібного розміру.

Математика

Показувати в кімнаті предмети, яких по одному, і тих, яких багато.
Показувати предмети, які за формою схожі на коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал.
Показувати праву і ліву руку.
Показувати предмети, які знаходяться праворуч від нього і зліва.
Показувати, що знаходиться вгорі і внизу від нього.
Знаходити в навколишній обстановці багато предметів і один предмет.
Порівнювати групи предметів, використовуючи прийоми накладення і додатку; пояснювати словами, які предметів більше (менше), яких порівну.
Порівнювати два, три предмети за величиною (довжині, ширині, висоті); пояснювати словами, який предмет більше (менше), довший (коротше), ширше (вже), вище (нижче).
Дізнаватися і називати квадрат, коло, трикутник, прямокутник, овал.
Розуміти слова: верхня, нижня, ліворуч, наліво, праворуч, направо.

Розвиток мови

Як собака гавкає, кішка нявкає, корова мукає, півень кукурікає, мишка пищить, свиня хрюкає і т. д.
Що вміють робити ці тварини (риба плаває, птиця літає, змія повзає, заєць стрибає, людина ходить).
Після розглядання предмета, сюжетної картинки або іграшки, складати просту описову розповідь з трьох-чотирьох речень про цю іграшку.
Вимовляти всі голосні і приголосні звуки, крім шиплячих і сонорних.
Погоджувати слова в роді, числі, відмінку.
Розуміти узагальнюючі слова: меблі, транспорт, іграшки, посуд, взуття, одяг.
Правильно вживати іменники з прийменниками: в, на, під, за.
Вживати пропозиції з однорідними членами.
Відповідати на найпростіші запитання.

Навколишній світ

Назвати своє ім’я та прізвище; імена мами, тата, бабусі, дідуся.
Сказати, скільки дитині років.
Назвати місто, в якому живе; свою домашню адресу.
Сказати, в який час буває сніг, ростуть квіти, літають метелики, ліплять сніговиків, тане сніг, на деревах з’являються жовті листочки.
Назвати 2-3 дерева, кілька квітучих трав’янистих рослин.
Розрізнити і назвати звичні побутові предмети, їх величину, колір і форму, призначення, суттєві деталі і частини предметів.
Розрізнити і назвати погодні явища.
Називати з 10 професій.
Розрізнити на смак 2-3 види овочів і фруктів.

Емоції

Психологи стверджують, що емоціям дитини, як і всьому іншому, теж треба навчати. І починати виховувати міміку і жести найкраще, коли дитині 4 роки. З чого почати і як допомогти дитині освоїти світ емоцій?

Коли дитині 4 роки, вона уже вміє вловлювати настрій іншої людини і співпереживати оточуючим. Але інколи потрібно допомогти. Як?

Наприклад, разом розглядати сімейний альбом, обговорюючи, який настрій був в близьких, що вони відчували: здивування, переляк, радість …
Розкажіть про ситуацію, коли була зроблена фотографія. Це заняття не тільки вчить розуміти почуття і емоції, але й зміцнює сімейні зв’язки.
А ще можна попросити дитину насупитися, як осіння хмара або зла чарівниця; посміхнутися, як Буратіно або хитра лисиця; позлитися, як дитина, у якої забрали морозиво; злякатися, як заєць, що побачив вовка, або кошеня, на якого гавкає собака.
Спробуйте разом зобразити втомлену людину, яка виконала важку роботу, і т. п.
Так, граючись і фантазуючи, ви психологічно грамотно «потренуєте» і виховаєте емоції своєї дитини.

Источник: http://kinderlove.ru , http://www.krokha.ru/

Это слайд-шоу требует JavaScript.

 

Ответить

Почта не будет опубликована.Обязательны для заполенения *