Дитяча агресивність і що з цим робити?!

 Говорячи ж про справжню (“злоякісну”) агресивність, я маю на увазі стійкі властивості особистості, які виражаються в підвищеній готовності до агресії. Зовнішні прояви агресивності можуть дещо відрізнятися в різні вікові періоди.

Так,  у дошкільнят критеріями агресивності є такі характеристики :

– Часто втрачають контроль над собою ;

– Часто сперечаються і сваряться з оточуючими;

– Відмовляються виконувати прохання дорослих ;

– Можуть навмисно викликати в інших почуття злості і роздратування;

– Схильні звинувачувати інших у своїх помилках і невдачах ( можуть зганяти свій гнів і на неживих речах);

– Часто відчувають почуття злості, гніву і заздрості ;

– Не здатні забути про образу, якщо не відплатили ;

– Недовірливі та дратівливі.

Серед психологічних особливостей, що провокують агресивну поведінку дітей, зазвичай такі:

– Недостатній розвиток інтелекту і комунікативних навичок;

– Занижений рівень саморегуляції;

– Нерозвиненість ігрової діяльності;

– Занижена самооцінка;

– Порушення в стосунках з однолітками.

Слід підкреслити, що в більшості випадків агресивні дії дітей дошкільного віку (особливо зовсім маленьких) мають недеструктивний або реактивний характер. Прояви агресивної поведінки частіше спостерігаються в ситуаціях захисту своїх інтересів і відстоювання своєї переваги, коли агресія використовується як засіб досягнення певної мети. І максимальне задоволення діти отримують при отриманні бажаного результату – будь то увагу однолітків або приваблива іграшка, – після чого агресивні дії припиняються.

Мислячим і педагогічно грамотним батькам краще витратити час і сили на аналіз ситуації, що склалася і пошук шляхів допомоги дитині.

1. Намагайтеся акцентувати увагу на перевагах дитини та її успіхах в подоланні труднощів (як зовнішніх, так і внутрішніх). Словом, спробуйте зробити все можливе, щоб повернути хлопчикові чи дівчинці самоповагу і позитивну самооцінку.
2. Потрібно вести спеціальну та терпеливу систематичну роботу в чотирьох направленнях:

– Працювати з гнівом – навчати дитину загальноприйнятим і безпечним для оточуючих способів вираження свого гніву ;

– Навчати самоконтролю – виробляти у дитини навички володіння собою в ситуаціях, що провокують спалахи гніву або тривожність ;

– Працювати з почуттями – вчити усвідомлювати власні емоції та емоції інших людей, формувати здатність до співпереживання, співчуття, довірі оточуючим;

– Прищеплювати конструктивні навички спілкування – навчати адекватним поведінковим реакціям в проблемних ситуаціях, способам виходу з конфліктів.

Примітка. Дорослим доведеться допомагати дитині на першому етапі, так як мовленнєвий розвиток і мислення дітей ще недостатні, щоб надати думкам і почуттям іншу словесну форму. Тому підготуйтеся заздалегідь. При цьому, пропонуючи синові чи доньці якийсь важливий варіант, подумайте, чи відповідає таке формулювання віку дитини і особливостям мови сучасних дітей.

 

 

Ответить

Почта не будет опубликована.Обязательны для заполенения *