Чому діти все ламають???

Маленькі діти не знають, що таке «своє» і «чуже», вони легко беруть все чуже, що їм подобається, і кидають своє, як тільки воно їм на хвилинку набридло. Як привчати дітей поважати чужу власність і берегти своє? Багато батьків думають, що правильне ставлення до власності можна виробити тільки в тому випадку, якщо ця власність у дитини з’явиться, і поспішають дарувати дитині дорогі іграшки: «Це тепер – твоє! Бережи! Чи не ламай, не втрачай! » Дитина подарунку радіє, але ламає і втрачає все, як і раніше.

Більшість батьків переконані, що для цього досить дитині сказати, що «Це – твоє!», І дитина «своє» почне берегти. Вони думають, що “власність” виховує дитину сама по собі. Ні це не так. Розумну і дорослу дитину “власність” виховує, а вашого малюка, можливо, розбещує …

Шановні мами, ми знаємо, що ви любите дітей і вам подобається їм усе дарувати, але від цього, правильного ставлення до речей у дітей не утворюється. Жодна дитина, у якої тепер є “своє”, розумнішою і відповідальнішою від цього ще не стала. Дитина може тепер стати як щедрим ( “Беріть, мені не шкода!”), так і жадібним ( “Не дам, це моє!”). Може почати ставитися як дуже дбайливо, так і неакуратно та бездумно: принести дорогу модель літака друзям, і за перші 5 хвилин разом його зламати.

Більш дорослі діти вже знають, що таке “своє” і “чуже”, але речі свої розкидають і ламають. Більше того, саме тому, що це речі “їх”, “їхня власність”, вони можуть вас не слухати і робити зі своїми речами все що їм хочеться. Якщо річ дитини “вже його”, то ваші слова “як ти повинен нею користуватися” звучать уже легковажно: хочу прислухаюся, хочу – ні. Річ моя, господар – я! Та й якщо річ зламається – не твоя справа, це моя річ, я сам з цим розберуся.

Ви подарували синові радіокеровану машинку і хочете показати, як поводитися з нею правильно. Ага! Все, це ж уже його, він буде грати так, як хоче він, і виколупувати звідти батарейку викруткою, як йому зручно. І не лізьте, не заважайте: раз подарували, то тепер це моє, приберіть свої руки!

Ось вам і перша підказка: не поспішайте віддавати речі дитині в його повну особисту власність, давайте дітям речі в користування, чітко позначаючи правила. Наприклад: “Ми з мамою купили тобі конструктор Лего, як ти просив. Маму – цілуй! Слухай правила.

Перше правило: головний – ти. Сестру навчиш, як користуватися, але якщо вона що поламає або загубить – відповідає не вона, а ти. Ти старший.

Друге правило: деталі гри живуть тільки в коробці. Якщо ви пішли дивитися телевізор, а деталі Лего залишилися розкидані по кімнаті, гру забираю на кілька днів.

І третє правило: правило “Стоп!” Починаєте сваритися: не кричати, не битися, а сказати “Стоп!” і припинити всі справи. Повтори правила!”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Підсумок: діти знають правила користування, а батьки керують процесом. Ніяких заяв: “Це моя гра, граю як хочу!” – не буде. Не обов’язково це проговорювати, але гру Лего, яку купили батьки, належить батькам, а не дітям. Дітям гра дається лише в користування і в будь-який момент гру можна забрати. Почали деталями кидатися, це вже не Лего, гру забираємо. Привчіть дитину до того, що все в будинку визначають батьки.

Боже, в наш час ці слова вже страшно сказати: “У будинку все визначають батьки, а не діти” … Однак для того, щоб привчити дітей до співпраці і поваги, першим кроком має бути саме це: повага до слова батьків. Якщо цього не буде, вас просто не будуть слухати. Подумайте над цим самі і почитайте статтю “Усе найкраще – дорослим!”.

“Хто користується річчю” і “Хто господар речі” – два різних запитання. Користується – дитина, а є господарем – тато (або мама). Навіщо так? Так ви швидше виховаєте у дітей правильне, дбайливе ставлення до його речей.

Шановні батьки, правильне ставлення дитини до речей, розуміння «моє» і «не моє», вміння берегти і не ламати – це навичка, а навик виробляється не в результаті вашого доброго ставлення до дитини, а в результаті добре побудованого навчання.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Діти вчаться на зразках. Якщо ви своїм власним прикладом кожен день показуєте, що черевики потрібно чистити, одяг з вулиці потрібно не кидати на стільці, а вішати в шафу, а на столі у вас зазвичай не розкидано зайвих предметів , то поступово це стане частиною свідомості дитини: “нормальні люди живуть саме так”.

Діти живуть за правилами. Діти завжди живуть за правилами, просто не завжди ці правила ваші. А потрібно, щоб вони жили за вашими правилами, тому привчайте дітей вас слухати і слухатися, і формулюйте правила розумно, просто і зрозуміло. “Кожна гра живе в своїй коробочці”. “Щоб почати нову гру, потрібно спочатку прибрати стару”. “Іграшками – НЕ б’ються”. “Використовуй правило” Стоп! “І” Все вирішують старші “.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Будь-яка нова справа чи гра освоюється під наглядом і контролем. Як користуватися “своїм”, дитина ще не знає, тому вчіть цього крок за кроком так само докладно, як вчили зав’язувати шнурки. Граєте дружно – молодці, а починаєте сваритися – іграшку відбираю. А щоб було легко відібрати, не потрібно “дарувати назовсім”. Всі речі в вашому домі належать вам, батькам, у ваших дітей немає нічого такого, щоб дитина могла вам “не дати”: не створюйте самі собі ці непотрібні неприємності.

А коли у вас все вийде і ваші діти навчаться правильно користуватися речами: будуть їх берегти, будуть ними розумно ділитися – тоді ви, нарешті, зможете їм дарувати в їх повну власність усе, що завгодно: телефони, айфони, планшети і будь-що інше, в тому числі по-справжньому дорогі речі.

Розумним дітям мудрих батьків, а саме вашим дітям – вже можна все!

Автор Н. І. Козлов (в редакції О. В. Попової  :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *